10 druhů ovoce, které vám dodají energii

10 druhů ovoce, které vám dodají energii

Je spousta způsobů, jak dobít energii, například káva, energetický drink, avšak co si budeme povídat, pro náš organismus nejvhodnější a nejzdravější je dobití energie pomocí přírodních, uměle nedoslazovaných potravin, a to například ovoce.

Způsobů, jak ovoce konzumovat je hned několik – kompotované, sušené, syrové, avšak v poslední době se největší oblibě těší tzv. smoothie. Je to velmi rychlé, jednoduché, chutné, do smoothie mixéru si dle vlastní chuti vložíte ovoce, semínka, atd., zmáčknete jeden knoflík a vynikající snídani, svačinku, která vás dobije energií máte nachystanou.

Nyní již přistupme k onomu slíbenému výběru 10 druhů ovoce:

  1. Banán – obsahuje vysoké množství vlákniny a tři přírodní cukry, čímž tělu poskytne okamžitý příliv energie. Banán je též velkou zásobárnou draslíku, který je důležitý pro správnou funkci svalové a nervové soustavy, proto se toto ovoce velmi hodí pro sportovce a studenty.

  2. Ananas – je dobrým zdrojem vitaminu C, který je nezbytný pro správnou funkci imunitního systému. Ananas je též vynikajícím zdrojem manganu, který je nezbytný pro řadu enzymů zapojených do produkce energie a antioxidace. A jako bonus má toto exotické ovoce hubnoucí a afrodiziakální účinky.

  3. Avokádo – je plné prospěšného mononenasyceného tuku, který snižuje hladinu cholesterolu, dodá energii, ale jen minimálně se ukládá do tkání. Dále obsahuje lecitin, který v našem těle zlepšuje nervové procesy, paměť a schopnost soustředění se.

  4. Borůvky – jsou bohaté na antioxidanty, zlepšují mozkovou činnost a působí příznivě na nervovou soustavu. Bylo prokázáno, že přispívají ke zlepšení paměti a nálady.

  5. Jablko – toto u nás nejdostupnější ovoce je neprávem velmi často opomíjeno, přitom je považováno za učiněný zázrak. Jablka obsahují draslík, který hraje důležitou roli při zásobování mozku kyslíkem, funkci ledvin a svalů, dále vápník, hořčík, vitamin C, vlákninu a má antioxidační účinky.

  6. Meruňky – mají zázračný vliv na srdce, snižují škodlivý LDL cholesterol a tím fungují jako prevence před vznikem kardiovaskulárních onemocnění. Meruňky mají dále vysoký obsah vitaminů A, C a B, které blahodárně působí na náš organismus, chrání před stresem a pomáhají s nespavostí.

  7. Citron – výbornou náhražkou energetického nápoje je čistá pramenitá voda s trochou šťávy z vymačkaného citronu. Tento nápoj skvěle osvěží a elektrolyty v něm obsažené kladně působí na vaše buňky. Citron dále podporuje metabolismus, detoxikuje organismus, celkově zlepšuje odolnost organismu, atd.

  8. Broskve – obsahují vitaminy A, C a E, které jsou nejlepšími přírodními antioxidanty a jen málo potravin je obsahuje v tak vyváženém poměru. Pro svůj zvýšený obsah hořčíku a draslíku jsou broskve prospěšné k udržování pravidelného srdečního rytmu.

  9. Černý rybíz – je téměř magickým zdrojem vitaminu C a už 100 g tohoto ovoce dokáže překročit doporučenou denní dávku pro dospělého člověka.

  10. Hroznové víno – obsahuje všechny vitaminy B-komplexu, které jsou důležité pro zpracování cukrů, dobré nervy a mozek. Hroznové víno dokáže pozvednout z únavy, nervozity a deprese.

Věřím, že tyto důvody jsou dostatečně přesvědčující na to abyste odložili hrnek s kávou a začali konzumovat více ovoce. Přeji dobrou chuť, pevné zdraví a dostatek energie.

Ilona z týmu Zbozi-pro.cz

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *